Tuesday, March 17, 2009

Bila saya mula memasak?



Semasa saya masih di bangku sekolah rendah lagi saya sudah memasak.

Walau pun kami ada lima beradik (perempuan), namun entah mengapa saya yang sering memasak.

Emak saya pun lebih mempercayai saya untuk memasak daripada kakak-kakak saya.

Kini, setelah lebih 28 tahun hidup berkeluarga dan mempunyai tujuh orang anak, saya masih memasak.

Oleh sebab anak-anak saya, suami saya dan semua mereka yang pernah merasa masakan saya mengatakan masakan saya sedap, maka saya percaya walau pun masakan saya tidak mencapai taraf masakan para chef profesional yang bertugas di hotel lima bintang, sekurang-kurangnya masakan saya boleh dikatakan 'boleh tahan' jugalah.

Saya amat menghargai usaha anak dan suami saya membantu saya dalam arena blogging ini, kerana dapatlah saya berkongsi pengalaman memasak dengan para pembaca yang budiman.

No comments:

Post a Comment